راهبرد مشارکت
1399/6/10 دوشنبه

اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی برای تحقق اهداف، اجرای ماموریت ها و ارائه خدمت به مردم، نیازمند دریافت بازخوردهای مخاطبان، تعاملات دوسویه و انتخاب راهبردهای ارائه خدمت، است و ارائه خدمت به نحو شایسته زمانی امکان پذیر است که مخاطب، میزان رضایتمندی خود را از دریافت خدمات اعلام، تعامل و مشارکت خود را کامل کند.


بدیهی است سازمانی در ارائه خدمت موفق‌تر است که بتواند نظرات، پیشنهادات و انتقادات مخاطبین خود را دریافت و بر اساس آن راهبردهای مناسب جلب رضایت را در چهارچوب قانون اتخاذ کند .به همین منظور اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی تمامی مقررات صادره خود را اعم از بخشنامه‌ها، آیین نامه‌ها، دستورالعمل‌ها و ضوابط اجرایی و ... را همزمان با ابلاغ به مدت 2 هفته از طریق درگاه الکترونیک خود در معرض نقد عموم قرار داده و پس از دریافت نظرات و انتقادات سازنده مردمی، نسبت به اصلاح و سپس ابلاغ اقدام می کند.

اداره کل حفاظت محیط زیست استان توسط سامانه ارتباط مردمی 1540 آماده دریافت شکایات و گزارشات زیست محیطی مردم از طریق تلفن ثابت و همراه بصورت شبانه روزی و بدون نیاز حضور مردم در ادارات حفاظت محیط زیست در سراسر استان است که این سامانه (1540) برای پیگیری شکایات و گزارشات مردمی و ثبت حوادث زیست محیطی طراحی شده تا سازمان بتواند بصورت برخط به شکایات و گزارشات مردمی دسترسی داشته باشد.

 سامانه یاد شده در واقع پل ارتباطی مردم با سازمان است و می کوشد با  جلب مشارکت مردمی بتواند در حفاظت از محیط زیست گام موثری بردارد
.


علاوه بر این در صفحه اصلی تارنما، می توانید در قسمت میز خدمت الکترونیک و سامانه پاسخگویی به شکایات؛ پیشنهادات و انتقادات خود را ثبت و به مسئولین ذیربط سازمان منتقل کنید. بدیهی است نظرات، پیشنهادات و انتقادات شما تاثیر شگرفی در جهت خدمت رسانی مطلوب تر ما خواهد داشت.


 
ثبت اظهار نظر مردمی



 
80  میلیون محیط بان برای توسعه پایدار ایران